Over ons

 

Flourish, Raise and Define your business

Onze visie

Floradis wil een brug te slaan tussen kennis, kwaliteit en groei binnen de groene branche. Onze visie is gebaseerd op het versterken van partnerschappen tussen Europese tuincentra, bouwmarkten, handelsbedrijven en kwekers door middel van strategisch inkoop- en categorymanagement. Tegelijkertijd omarmen we de kracht van educatie en training, waardoor het winkelpersoneel wordt uitgerust met diepgaande kennis over bloemen en planten. Door te investeren in expertise en samenwerking streven we ernaar om niet alleen de kwaliteit van producten te verbeteren, maar ook om de klantervaring te verrijken en bij te dragen aan een bloeiende en duurzame groene toekomst.

Anke Philipp, eigenaar Floradis

Over ons

Onze kwaliteiten zijn gegroeid door jarenlange ervaring. De knepen van het vak heb ik, Anke Philipp, geboren en getogen in Duitsland, geleerd in het accountmanagement. De verantwoordelijkheid voor de verkoop en de kwaliteit van planten voor diverse retailketens hebben een goed beeld gegeven van wat voor alle partijen van belang is. Met de klant samen, ben ik bij veel kwekers actief om daar de relevante zaken door te nemen. Als inkoper voor een Duitse bouwmarktketen met tuincentrum heb ik mogen ervaren hoe daar gewerkt wordt en wat voor deze groep belangrijk is bij de inkoop van planten en de planning van het assortiment. Met deze kennis heb ik mij verder verdiept in de adviserende rol binnen tuincentrumketens. Inmiddels werk ik reeds vele jaren voor kwekers en afnemers van bloemen en planten. In deze rol breng ik samen met verschillende partners product en handel samen en zijn wij ook vraagbaak en sparringspartner voor kweker, exporteur en afnemer. Op deze manier fungeren wij als verbinder in de hele keten.

Wij zijn ervan overtuigd, dat verkopen nog steeds tussen mensen gebeurt en per definitie persoonlijk is. Met deze gedachte, zetten wij ons elke dag met al onze kracht en ervaring in, om het best mogelijke resultaat te kunnen behalen. 

Waarom Floradis

  • Veel ervaring
  • Brede kennis van de markt
  • Groot netwerk in de diverse inkoop- en afzetkanalen
  • Gespecialiseerd in de Duitse afzetmarkt, veel kennis van de Duitstalige, Nederlandse en Europese inkoop- en afzetmarktmarkt
  • Korte lijnen